Dziennikarstwo - studia w Anglii
Kierunek ten można studiować na następujących uczelniach:
Dziennikarstwo
Sztuka dziennikarska to złożona dziedzina, która wymaga określonych umiejętności i predyspozycji. Dziennikarze powinni wyróżniać się dużym zaangażowaniem, oddaniem danej sprawie oraz pasją. Osobom, które marzą o takiej ścieżce kariery, proponujemy studia dziennikarskie w Anglii na cenionych uniwersytetach, które zasłynęły w wielu rankingach. Ukończenie dziennikarstwa na Bedfordshire, Huddersfield, Sunderland czy lub Canterbury Christ Church z pewnością zapewni absolwentom rozwój w tej dziedzinie, który będzie satysfakcjonujący pod kątem zawodowym oraz ambicjonalnym.
Jak wygląda program studiów dziennikarskich?
Student dziennikarstwa zdobywa wiedzę w zakresie przedmiotów teoretycznych oraz praktycznych, które poruszają kwestię różnorodnej praktyki dziennikarskiej, takiej jak czasopisma, telewizja czy radio. Umiejętność posługiwania się językiem angielskim na tak zaawansowanym poziomie to również jeden z etapów szkolenia za granicą, który pomoże w osiągnięciu finalnego sukcesu na rynku pracy. Zaznajamianie z warsztatem pisarskim, kluczowymi lekturami, struktura języka i sztuką posługiwaniem się słowem, a także prawem dziennikarskim zaznajomi przyszłego specjalistę w redagowaniu tekstów na najwyższym poziomie. Studia na kierunku dziennikarskim mogą być początkiem do wyspecjalizowania się w konkretnym sektorze, np. sporcie, kulturze, reportażu lub wydarzeniach medialnych.
Gdzie pracować po studiach dziennikarskich?
Szansa na realizację marzeń na rynku pracy po studiach dziennikarskich jest ogromna i uzależniona od indywidualnych motywacji. Program studiów za granicą z pewnością uwypukli różnorodność i otwartość kulturową, a zatem warsztat dziennikarski będzie atrakcyjniejszy z punktu widzenia czytelnika. Uzyskane umiejętności nie ograniczają się jedynie do kwalifikacji umożliwiających pracę w gazecie czy innych mediach. Absolwent studiów na kierunku dziennikarstwo może z powodzeniem współpracować z agencjami reklamowymi i prasowymi czy też działami public relations. Wszędzie, gdzie słowo ma ogromną wagę i potencjał.